Champange

En liten tillbaka blick. Det blev inte någon deklarering i fredags utan det får bli ikväll eller imorgon. Kan inte hjälpa det men tycker det är super-tråkigt! Måste dock bli klar tills på tisdag! Jag kom i alla fall iväg till Vreten och hämtade jobbkläder, lämnade dom på båten och tog sedan en glass i solen :) 

Några timmar senare hör Nina av sig. Hon med vänner sitter på ett av Medborgarplatsens alla uteställen. Efter lite fixande hemma tar jag tunnelbanna över till Söder. Skillnaden mellan öarna i stan är verkligen stor. Jag hinner inte mer än upp ur tunnelbannan så ekar  vänsterpariets förslag om Sveriges framtid från stora högtalare. Parallellt dunkar reggeamusik från någon annan högtalare. Och som om inte det vore nog tjoar studenter lite överallt om "den ljusnande framtiden". Ganska roligt som omväxling!

Nå väl, efter några timmar sammanstrålar Stina och jag hos henne tillsammans med några av hennes vänner. Vi beger oss till "Lokal" vid Rådhuset. Där stannar vi tills att det är dags för någon i gänget att gå hem tycker vakterna (det är inte jag... lovar). Men innan det hinner vi skåla i champange tack vare Stina :) Inte illa!!!

Nu är det söndagkväll... ska nog vila en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0