Tall ship race

Mycket båtar i stan nu. Jag var nere en sväng i går och kikade på  "tall ship race". Jätte fint och jätte mycket folk! Tur att man inte har bråttom när man går där. Hela hamnområdet påminner om bilder man sett på gamal Stockholm. Kul kul! Nu blir det en tur ut till pappa och lugnet! Hoppas att det blir uppehåll och soooool  =)

Hejsvejs

Ålö

Veckan rullar på snabbt men har hunnit med lite i alla fall. I går var jag och en kompis till en jätte fin ö som heter Ålö. Vi hade kul nog tur med vädre och badade en gång var, det räckte eftersom vattnet var rätt kallat. Brrr! Solbrännan är påbättrad. Toppen!

Schema

Idag har jag suttit stilla hela dagen och lekt kontorsråtta. Intressant.. eller inte!! Tror inte att det skulle passa mig i längden! Schemat som vi skulle skriva blev som vanligt bara nästan klart. Men men, schemansvarig får avsluta det hela. Hihi!

Som det ser ut nu kommer jag kunna vara ledig i oktober för att plugga microekonomi....... huga! Tänkte bli klar med studierna som jag påbörjade -00. Känns lite läskigt att ta ut massa ledigt för en tenta som jag inte vet om jag kommer klara! HOPPAS! Har nyligen lånat en mattebok för att bättra på gymnasiematten. Det finns lite att plugga helt enkelt. Oj oj!

Ha det toppen

Bingo

Åååå vad härligt att vara hemma. Arbetspasset är gjort, nu väntar bara lite kontorspyssel imorgon sedan är jag fri i sex dagar. Yes yes yes!!! Planen för veckan är att spela tennis någon dag med Nina samt åka på roliga utflykter. Hoppas att det blir fint väder!

Ledi Ledig...

...snart =) Snart har jag jobbat tio dagar som planerat dock blir det schemaläggning på måndag och ännu en arbetsdag innan lediga veckan börjar. Kul kul.

I torsdsdags fick jag besök på jobbet; pappa med familj tog en båttur ut till Vaxholm. De var jätte kul! Även om resan bara tar dryga timmen så hinner man ses en sväng och visa vart man håller hus största delen av sin vakna tid.

Igår kväll fredag var jag kvar på jobbet. Planen var att åka hem men en kollega kom över på ett glas vin och det kan man ju inte motstå ;) Nu är det lördag, solen skiner ute och jag börjar jobba om en och en halv timme. Kanske att man ska bättra på solbrännan.. Jepp!!

Hej hopp

Jobbi jobb

De första tre jobbdagarna efter semestern har rullat på bra. I lördags var det full båt men annars har det varit lugnt! Nu är det bara sju dagar kvar på det här arbetspasset, yes!! Tur att det är sovmorgon hela veckan :) Oj måste åka och jobba!

Ha det så bra!

Semestern sluuut...

..i ett huj!! Hade hoppats på att vara ledig helgen ut men icke. En i besättningen blev plötsligt sjuk och eftersom jag var uppsatt som "reserv" var det bara att vacker infinna sig på båten i morse! Typsikt men inget att gräma sig allt för mycket åt. Dagen har ändå varit jätte lugn så man kan säga att det blev en mjukstart trots allt.

Nu är jag  hemma och ska hoppa i badet. Galopp!

Fika

Några lugna dagar kvar på semestern, härligt. Nu blir det lite fika med Liselotte. Var länge sedan vi sågs så det ska bli kul att höra vad hon haft för sig. Tror bland annat att hon varit i Grekland på galej  =)

Ha dé gott

Spänning

Dagen har varit mycket spännande; en joggingtur samt "inspektion" av Kristinas nya soffa och tapet. Det senare var faktiskt rätt spännande. Tapeten var jätte fin och soffan härlig att vila i ;) Ute regnar och regnar det så nu väntar soffan och en tv-kväll!!

Pliiiing!

Mariefred

Igår åkte jag tåg till Mariefred för att hälsa på mina kusiner. De bor i vanliga fall Karlskrona men brukar vistas i Mariefred under semestertider. Tur nog hälsade jag på i rätt tid för idag åkte halva familjen hem igen. Förutom att fika nybakad rabarberpaj hann vi spela spel, gå på promenad med hunden Bojboj runt Gripsholms slott, titta på en upphittad igelkottsunge samt baka en äppelkaka.

Nu, nyligen hemkommen, är det bad -och middagsdags!

Revansch

Idag var det sista dagen på tenniskursen. Lektionen började som vanligt med övning och repetition av olika grundslag och fortsatte med en övning som gick ut på att slå långa och korta bollar diagonalt. De sista kvarten fick Nina och jag växelvis ta bollar där alla momenten ingick. Det var jätte kul, speciellt då det märktes att man lärt sig något.

Den tränaren som jag hade första dagen kom sedan fram och berömde för allt jag lärt mig på så kort tid. Yes, tänkte jag. Revansch!!

Ny dag, ny kurs

Nopp.. jag var för dålig på tennis så det blev en helt ny kurs, en privatkurs med den matcho kursledaren. Jag tog med mig Nina :) Hon vill gärna lära sig tennis så nu går vill tillsammans. Kanon! Forehand och backhand börjar sitta även om de måste nötas, idag står smash och serv på schemat.

Schwuuung!!!

Förnedring

Ok, jag var sämts!! Tvärsämst! Och som att inte det vore nog så tyckte kursledaren att det kanske skulle vara bra för mig om jag bytte grupp. Idén är ju väldigt bra men sättet han sa det på var rätt förnedrande. Lite matcho så där. Ååå! Det idiotiska var att han sa det efter bara tiominuter och lektionen varade i en och en halv timme. Det är inte jätte lätt att bygga upp ett självförtroende då. Tur nog dök en liten "djävul" upp i skallen som sa att jag ska minsan visa.... :) Efter ett tag gick det jätte bra för att vara mig så jag tror att jag får gå kvar i gruppen men jag vet inte......Jag får snart ett samtal från en som tror  att han är viktig!!

To be continued

Tennis

Göteborg var jätte kul! Hann se en hel del om än att vädret inte var på topp. Tänk att det alltid reganar i Götet. Nå väl, imorgon börjar en nybörjar kurs i tennis. Den varar hela vecka mellan 17-18:30. Ska bli så spännande att se vad mina tenniskunskaper går för. Kanske blir en katastrof. Tänk om ingen i gruppen vill spela mot mig och tänk om jag är den enda som aldrig spelat tennis förut! Spännande!