Fin

Den här låten av Cornelis Vreeswiik, sjöng min morfar för mig då jag var liten! När jag sedan fick höra den i skolan blev jag helt paff att någon annan över huvudtaget kände till den! :) I kväll fick Tyra höra den och somnade gott!

I NATT JAG DRÖMDE
I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut
.
Jag drömde om en jättesal där statsmän satt i rad.
Så skrev dom på ett konvolut och reste sig och sa:
.
Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär,
och ingen känner längre till det ordet militär.
.
På gatorna drog folk omkring,
och drog från krog till krog,
och alla drack varandra till och dansade och log.
.
I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0