Tandis

De som utbildar sig till tandläkare måste vara sadistiska till sin läggnig och skamlösa vad gäller att ta betalt! I helgen tappade jag en liten bit av en tand som jag var tvungen att åtgärda. Väl i tandläkarstolen, darrande, krävs för det första två bedövnigssprutor eftersom den första inte tar om man är för nervös. Bara tanken på att man inte får vara nervös gör en ju sktiskraj! Wel, så är det då borrande och åter borrande!

Okej, nu är tanden lagad ja vad säger tandis då? Jo: "Nu ska vi blästra" och ler (känns det som). Efter blästringen blöder det som tusan i hela munnen! Nu väl hemma är det massa blod kvar i munnen och kinden är bedövad från örat och fram till munnen; i princip halva ansiktet. Huuuu! Jag ska aldrig mer äta i hela mitt liv om det betyder att jag slipper tandis!! Blää!

Ha det gott alla kariesfria
//Emelie

Kommentarer
Postat av: Therese

Å fy, din stackare! Lider med dig. Det där lät inte kul! Hoppas det blir bra snart! Kram

2007-10-29 @ 19:42:18
Postat av: Emelie

Hejsan! Tack snälla. Jo det känns lite bättre nu. Phu. Hur är det med dig då? Hur har det gått med tentan? Kram kram

2007-10-29 @ 21:32:21
Postat av: Linnea

Usch, nä att gå till tandis är aldrig kul! Jag har bytt tandläkare nu för den förra jag hade var verkligen sadist!! Hur våldsam som helst.. :-s Den nya är iaf lite bättre! =) Kramar.

2007-10-30 @ 12:37:16
URL: http://linneasvarld.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, kanske bäst att byta om de är för hemska! Tur det finns mer eller mindre sadistiska i alla fall :/ Kram

2007-10-30 @ 12:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0